Proces

Grupa I
    Wasz temat to: Najważniejsze wydarzenia epoki (historyczne, polityczne i ze świata kultury).
1. Dobierzcie się w sześcioosobowy zespół i wybierzcie przewodniczącego grupy.

2. Rozdzielcie pracę w waszej grupie. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za:
  • znalezienie materiału w Internecie
  • wybranie najważniejszych informacji, zdjęć itp.
  • opracowanie tematu w formie prezentacji Power Point i jej wygłoszenie
  • opracowanie tematu w formie pliku html

3. Wasz temat powinien zawierać treści dotyczące:

  • ukazania najważniejszych zdarzeń zarówno historycznych, politycznych, jak i z dziedziny kultury,
  • podziału na zdarzenia ważne dla mieszkańców Europy i  Polski.

4. Prezentacja w Power Point powinna być interesująca, efektowna i przejrzysta. Oprócz treści należy umieścić w niej elementy graficzne (zdjęcia, obrazy), muzyczne itp. Należy pamiętać o zastosowaniu efektów animacji.

5. Prezentację należy wygłosić na forum klasy (czas głoszenia - nie dłużej niż 10 minut).

6. Dokument html powinien zawierać stronę tytułową wraz z kilkoma tematycznie powiązanymi podstronami.

7. Pliki html oraz Power Point powinny zawierać: imiona i nazwiska autorów, linki do wykorzystanych źródeł.

8. Za wykonanie projektu cała grupa zostanie oceniona wg kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

9. Termin oddania prac upływa za trzy tygodnie.


Grupa II
Wasz temat to: Znaczenie nazwy i pojęcia związane z epoką.

1. Dobierzcie się w sześcioosobowy zespół i wybierzcie przewodniczącego grupy.

2. Rozdzielcie pracę w waszej grupie. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za:
  • znalezienie materiału w Internecie
  • wybranie najważniejszych informacji, zdjęć itp.
  • opracowanie tematu w formie prezentacji Power Point i jej wygłoszenie
  • opracowanie tematu w formie pliku html

3. Wasz temat powinien zawierać treści dotyczące:
  • wyjaśnienia genezy nazwy epoki,
  • podania i wyjaśnienia nazw synonimicznych,
  • wyjaśnienia pojęć związanych z renesansem (antropocentryzm, humanizm, irenizm, harmonia, mecenat,
  • wyjaśnienia maksymy Terencjusza.

4. Prezentacja w Power Point powinna być interesująca, efektowna i przejrzysta. Oprócz treści należy umieścić w niej elementy graficzne (zdjęcia, obrazy), muzyczne itp. Należy pamiętać o zastosowaniu efektów animacji.

5. Prezentację należy wygłosić na forum klasy (czas głoszenia - nie dłużej niż 10 minut).

6. Dokument html powinien zawierać stronę tytułową wraz z kilkoma tematycznie powiązanymi podstronami.

7. Pliki html oraz Power Point powinny zawierać: imiona i nazwiska autorów, linki do wykorzystanych źródeł.

8. Za wykonanie projektu cała grupa zostanie oceniona wg kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

9. Termin oddania prac upływa za trzy tygodnie.


Grupa III
Wasz temat to: Filozofia renesansu.

1. Dobierzcie się w sześcioosobowy zespół i wybierzcie przewodniczącego grupy.

2. Rozdzielcie pracę w waszej grupie. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za:
  • znalezienie materiału w Internecie
  • wybranie najważniejszych informacji, zdjęć itp.
  • opracowanie tematu w formie prezentacji Power Point i jej wygłoszenie
  • opracowanie tematu w formie pliku html

3. Wasz temat powinien zawierać treści dotyczące:

  • najważniejszych założeń filozofii renesansu,
  • nawiązania do filozofii antycznej,
  • porównania ich z założeniami filozofii średniowiecza,
  • Pico della Mirandoli i Niccolo Machiavellego.

4. Prezentacja w Power Point powinna być interesująca, efektowna i przejrzysta. Oprócz treści należy umieścić w niej elementy graficzne (zdjęcia, obrazy), muzyczne itp. Należy pamiętać o zastosowaniu efektów animacji.

5. Prezentację należy wygłosić na forum klasy (czas głoszenia - nie dłużej niż 10 minut).

6. Dokument html powinien zawierać stronę tytułową wraz z kilkoma tematycznie powiązanymi podstronami.

7. Pliki html oraz Power Point powinny zawierać: imiona i nazwiska autorów, linki do wykorzystanych źródeł.

8. Za wykonanie projektu cała grupa zostanie oceniona wg kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

9. Termin oddania prac upływa za trzy tygodnie.



Grupa IV
Wasz temat to: Przedstawiciele renesansu polskiego i europejskiego.

1. Dobierzcie się w sześcioosobowy zespół i wybierzcie przewodniczącego grupy.

2. Rozdzielcie pracę w waszej grupie. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za:
  • znalezienie materiału w Internecie
  • wybranie najważniejszych informacji, zdjęć itp.
  • opracowanie tematu w formie prezentacji Power Point i jej wygłoszenie
  • opracowanie tematu w formie pliku html

3. Wasz temat powinien zawierać treści dotyczące:

  • ludzie, którzy tworzyli renesans, ich dziedziny,
  • Leonardo da Vinci, Michał Montagine, Johann Gutenberg,
  • Marcin Luter, Wiliam Szekspir, Dante Alighieri, Krzysztof
  • Kolumb – renesans europejski,
  • Mikołaj Rej, Łukasz Górnicki, Jan Kochanowski – renesans polski.

4. Prezentacja w Power Point powinna być interesująca, efektowna i przejrzysta. Oprócz treści należy umieścić w niej elementy graficzne (zdjęcia, obrazy), muzyczne itp. Należy pamiętać o zastosowaniu efektów animacji.

5. Prezentację należy wygłosić na forum klasy (czas głoszenia - nie dłużej niż 10 minut).

6. Dokument html powinien zawierać stronę tytułową wraz z kilkoma tematycznie powiązanymi podstronami.

7. Pliki html oraz Power Point powinny zawierać: imiona i nazwiska autorów, linki do wykorzystanych źródeł.

8. Za wykonanie projektu cała grupa zostanie oceniona wg kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

9. Termin oddania prac upływa za trzy tygodnie.


Grupa V
Wasz temat to: Najważniejsze tematy i motywy renesansowej sztuki.

1. Dobierzcie się w sześcioosobowy zespół i wybierzcie przewodniczącego grupy.

2. Rozdzielcie pracę w waszej grupie. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za:
  • znalezienie materiału w Internecie
  • wybranie najważniejszych informacji, zdjęć itp.
  • opracowanie tematu w formie prezentacji Power Point i jej wygłoszenie
  • opracowanie tematu w formie pliku html

3. Wasz temat powinien zawierać treści dotyczące:
  • motywu Boga (Deus artifex, Deus faber, Deus rex),
  • motywu idealnego obywatela,
  • związku człowieka z naturą,
  • motywu Fortuny,
  • motywu cierpienia,
  • motywu miłości,
  • motywu wolnej woli.

4. Prezentacja w Power Point powinna być interesująca, efektowna i przejrzysta. Oprócz treści należy umieścić w niej elementy graficzne (zdjęcia, obrazy), muzyczne itp. Należy pamiętać o zastosowaniu efektów animacji.

 5. Prezentację należy wygłosić na forum klasy (czas głoszenia - nie dłużej niż 10 minut).


6. Dokument html powinien zawierać stronę tytułową wraz z kilkoma tematycznie powiązanymi podstronami.

7. Pliki html oraz Power Point powinny zawierać: imiona i nazwiska autorów, linki do wykorzystanych źródeł.

8. Za wykonanie projektu cała grupa zostanie oceniona wg kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

9. Termin oddania prac upływa za trzy tygodnie.